Hydrogen

Ne uităm la un viitor pentru feriboturi alimentate cu hidrogen?

Un feribot alimentat cu hidrogen care a fost fabricat de turbine eoliene comunitare a fost propus pentru coasta de vest a Scoției.

Un proiect susținut de guvernul Scoțian examinează fezabilitatea producerii de hidrogen la ferma eoliană Beinn Ghrideag de pe insula Lewis. Hidrogenul va fi apoi utilizat pe o navă adaptată pentru a folosi combustibilul pe bază de hidrogen.

Hydrogen ferryDeși hidrogenul a fost folosit pentru navele mai mici și cele riverane, acesta nu a fost utilizat cu succes în nimic de proporție mare.

Alte provocări care vor fi investigate în studiu includ modul în care combustibilul pe bază de hidrogen va fi manipulat, transportat și apoi depozitat partea pe laterală a digului. Procesarea și configurarea navei pentru utilizarea combustibilului pe bază de hidrogen va trebui, de asemenea, luate în considerare.

Managerul de proiect, Calum MacDonald, director de dezvoltare al companiei Point and Sandwick Trust (cea mai mare companie de energie comunitară din Marea Britanie) și fostul parlamentar pentru insulele occidentale, a declarat:

"Avem o viziune simplă și îndrăzneață, care este de a valorifica potențialul enorm de energie eoliană deținută de comunitate pe insulele Scoțiene pentru a alimenta serviciile feroviare de salvare prin utilizarea celor mai recente tehnologii de energie pe bază de hidrogen.

Transformarea aceastei viziuni în realitate va fi o premieră mondială și va necesita cea mai bună experiență atât în ​​domeniul energiei, cât și al tehnologiei de transport maritim.

De aceea, sunt încântat că Guvernul Scoțian a convenit să finanțeze studiul de fezabilitate inițial pentru a identifica provocările tehnice, comerciale și de reglementare pe care trebuie să le depășească.

Sperăm să realizăm acest prim raport înainte de vară și, dacă indică faptul că viziunea este fezabilă și practică, putem trece apoi la faza de dezvoltare, pentru a avea un feribot operațional la începutul anilor 2020."

Alți parteneri principali implicați în proiect includ CMAL (operatorul feroviar Caledonian MacBrayne), șantierul naval Ferguson Marine și Siemens-Gamesa Renewable Energy.

Crezi că ne uităm la un viitor cu hidrogen pentru feriboturi? Spune-ne părerea ta

05 Martie 2018

Caută si Rezervă

Mie, 23 Mai 2018
Joi, 24 Mai 2018
Aveţi nevoie de ajutor?