EU flag

Pachetul UE privind mobilitatea se dovedește a fi diviziv pentru industria europeană a transporturilor

În ultimele săptămâni, in Europa au fost văzute protestele conducătorilor auto europeni care se opun propunerilor puse în aplicare de pachetul de mobilitate. În zilele următoare, Comisia Europeană se va așeza pentru a discuta despre planurile sale finale pentru momentul în care noua inițiativă va fi adoptată.

Pachetul de mobilitate, care a fost denumit si "Pachetul Macron" din cauza faptului că președintele francez a condus anumite aspecte ale schemei, a lăsat țările împărțite.

Ce este mai exact pachetul de mobilitate, puteți întreba? Avem tot ce trebuie să știi.

Ce este pachetul de mobilitate?

Pachetul de mobilitate este o schemă în trei părți, condusă de Comisia Europeană, care prezintă noi inițiative care încearcă să guverneze nivelurile în continuă creștere a transportului rutier comercial din Europa de Est.

Aceasta ar însemna cea mai mare schimbare a normelor UE în domeniul transportului rutier până în prezent și are în vedere realizarea unei politici globale în toate țările în cauză, care intenționează să abordeze un număr mare de probleme care există în prezent în sectoarele europene de transport.

Standardizarea normelor, care au fost lansate în perioada mai 2017 - mai 2018, urmărește să aibă ca rezultat o aplicare mai consecventă în toate statele membre, soluționarea problemelor, inclusiv bunăstarea conducătorilor auto, concurența loială, egalizarea salariilor și crearea unei Europe mai unificate. Cu toate acestea, se spune că astfel de inițiative vin cu un cost pentru unii.

O descriere completă a inițiativelor sistemului poate fi găsită pe site-ul web UE al Europei în mișcare.

Dar de ce sunt unii nemulțumiți de aceste planuri?

Partea cea mai divizibilă a planurilor este punerea în aplicare a clauzei ca toți șoferii europeni trebuie să se întoarcă în țara lor pentru perioada de odihnă lunară.

Acest lucru nu sună prea impactant la suprafață; cu toate acestea, nu este neobișnuit ca șoferii din Europa de Est să își petreacă perioadele de odihnă departe de țările lor de origine pentru ca aceștia să poată beneficia de un nivel maxim de locuri de muncă. Astfel, restricția propusă ar putea genera o povară financiară suplimentară pentru mii de șoferi și țări de transport din Europa.

În plus, alte planuri, cum ar fi egalizarea salariilor pentru toți șoferii, au fost considerate de Europa de Est ca o scuză pentru eliminarea concurenței mai ieftine. Standardizarea salariilor în Europa înseamnă că țările mai bogate nu vor mai trebui să se teamă de riscul de a-și pierde locul de muncă pentru șoferii care vor accepta același loc de muncă la o rată mai ieftină.

Creșterea costurilor de transport are, de asemenea, riscul de a afecta industriile anumitor țări, în special cele care nu utilizează euro. Costurile lor de trai sunt, de asemenea, mult mai mici decât în multe țări occidentale. De fapt, măsura divizională a mers până la a fi considerată "discriminare" de către unii bulgari.

Din aceste motive, mii de șoferi au mers pe străzile din Strasbourg pentru a protesta.

Are planul ceva pozitiv?

Cu Brexit la orizont, taxele mai stricte și inițiativele de import / export vor proteja interesele tuturor celor care rămân în Uniunea Europeană, în special dacă Marea Britanie pleacă fără o înțelegere.

În plus, crearea de reglementări pentru toți șoferii urmărește să elimine o serie de probleme de bunăstare în curs de desfășurare, care au fost numite de unii susținători ai pachetului de mobilitate drept "inuman". Mulți șoferi europeni nu se întorc acasă de luni întregi și au lucrat mult mai greu decât colegii lor occidentali pentru salarii mai mici

Nu este neobișnuit ca lucrătorii est-europeni să fie exploatați pentru că vor lucra mai greu pentru mai puțin, făcându-i să fie expuși riscului de îmbolnăvire, de vătămare fizică, de epuizare și de eventuale coliziuni rutiere.

Ce înseamnă pachetul de mobilitate pentru viitorul industriei de transport?

În prezent, este foarte dificil să se spună exact cum arată viitorul transportului european. Consiliul nu poate ajunge la o decizie care să poată îndeplini acordul tuturor țărilor implicate.

Mai multe partide au cerut suspendarea negocierilor până după alegerile europene la sfârșitul lunii mai, însă acest lucru pare improbabil din cauza termenului limită al Brexit și a presiunilor ulterioare care ar determina Europa să ajungă la o înțelegere înainte de 1 iunie.

Până atunci, ține ochii deschiși. Vă vom ține la curent cu orice actualizare a progresului pachetului de mobilitate.

30 Aprilie 2019

Feriboturi Marfă- Caută și Rezervă

Lun, 27 Mai 2019
Mar, 28 Mai 2019
Aveţi nevoie de ajutor?