Brexit

Update Brexit ( Partea 2 ) – Cum vor fii afectați transportatorii și curierii.

Acum ceva timp am scris un ghid evidențiind provocările majore pe care transportorii din curierii din Marea Britanie le pot întâmpina o dată cu Brexitul. În acest articol ne vom concentra pe cele mai importante porvocări doarece noi informații au devenit disponibile.

Accesul gratis la SEE (Spațiul Economic European)

Este critic pentru economia Marei Britanii și pentru industria transportului/curieratului ca Guvernul să se asigure că se va permite accesul gratis la SEE. Această întelegere trebuie să fie asemănătoare cu ideea că Marea Britanie încă mai face parte din UE. Deși există un deficit mare al exporturlui și importului (multe bunuri și servicii intră în Marea Britanie din Europa și după ies din Marea Britanie). Exporturile din Marea Britanie către UE reprezință 44% sau £220 biliarde din valoarea totala a bunurilor și serviciilor.

Bineînteles că putem să facem afaceri cu alți parteneri, dar nu se poate înlocuii 44% din economie peste noapte.

Ce trebuie reținut este că atunci când Marea Britanie va începe să facă afaceri cu alți parteneri acest lucru va fi o oportunitate mare pentru transportatori de marfă, curier și casele de expediție iar acest lucru se va face prin traseele maritimite diferite nu prin rutele binecunoscute de transport marfă din Europa.

Granițele dintre Marea Britanie și UE

În prezent se poate transporta marfă fără restricții între Marea Britanie și alte țări membre din UE. Orice alta relație noua va introduce tarife noi și reguli vamale noi care vor avea un impact masiv asupra industriilor de transport marfă și curierat. Este posibil ca durata timpului de controale vamale să crească considerabil. Costul controalelor vamale este plătit în mod normal de către importator sau exportator.

Directive privind timpul de lucru

Marea Britanie va trebui să își implementeze singură noi directive privind timpul de lucru sau să adopte în continuare cele impuse de UE. Indiferent ce variantă o să aleagă este foarte posibil ca șoferul care pleacă din Marea Britanie să trebuiească să aplice directivele de lucru din UE, atunci când va conduce în Europa.

Costul taxei de combustibil

Există dovezi clare că economia Marei Britanii este în scădere. Cu venirea unui nou prim ministru, vin și schimbări. Nivelul taxei de combustibil pătit de Marea Britanie este cel mai mare din Europa la 57,95% pe litru, comparativ cu 40,18% pe litru plătit de Luxembrug. Va reuși Ministrul Finanțelor (Philip Hammond) să scadă costul taxei de combustibil pentru a stimula economia? Acestu lucru nu s-a mai folosit în trecut.

Irlanda

Republica Irlandeză și Marea Britanie va fi singura graniță terestră care există dintre Marea Britanie și UE (presupunând ca Scoția rămâne parte din Marea Britanie). Schimburile comerciale dintre Marea Britanie și Irlanda sunt critice pentru ambele economii și ambele puteri economice sunt dispuse ca aceste relații să continue. Angela Markel (cancelarul Germaniei) a refuzat să răspundă la această întrebare dar Theresa May (prim ministru Marei Britanii) a declarat recent

‘’ Nimeni nu dorește să se întoarcă la granițele din trecut ‘’

Tarifele de telefonie mobilă Roaming.

Asa cum am menționat anterior, UE a forțat companiile de telefonie mobilă să renunțe la taxele roaming până la sfârșitul anului 2016. Având în vedre că actul 50 nu va fii invocat anul acesta, Marea Britanie încă va face parte din UE iar această decizie se va aplica șiîn Marei Britanii. Se poate, deși lucrul acesta nu s-a confirmat, ca firmele de telefonie să crească costurile roaming pentru clienții din Marea Britanie.

Cetățenii UE conducând vehicule de mare tonaj pentru firmele din Marea Britanie

Numărul șoferilor din Marea Britanie a scăzut în ultimile 24 de luni, împingând multe firme din Marea Britanie să caute șoferi în alte state membre UE. Realitatea este că economia Marei Britanii va ajunge într-un punct mort fără angajați din state UE. Înainte de Brexit cea mai mare problemă era tranzitul liber iar acest lucru va deveni clar abia dupa ce Brexit va începe să se impună ușor ușor. Asociația Națională a Transportului de Marfă a raportat că –pachetele- pentru șoferii din Marea Britanie vor trebuii să se schimbe dramatic pentru a încuraja recrutarea de forțe noi în această industrie și pentru a reuși să o sprijine pe termen lung.

Asigurările și Cardul European de Asigurări Sociale de Sănătate

Acest card care permite beneficierea de un nivel minim de îngrijire medială în întreaga Europă va fi un punct important. Cifrele Departamentului de Sănătate arată că UE a cheltuit £155m în 2013/14 pentru tratarea pacienților din Marea Britanie, comparativ cu Marea Britanie care a cheltuit doar £30m pentru a trata pacienți din UE-o rație de 5 la 1. Dacă această variantă nu este acceptată, afacerile din Marea Britanie vor trebuii să crească nivelul minim de asigurare pentru a acoperii aceste costuri.

Stabilitatea Lirei Sterline

De la aflării știrii despre Brexit, lira sterlină a scăzut cu 10% din valoare pieții așadar cumpărarea bunurilor din UE este mai scumpă cu 10%. Un al doilea impact este că combustibilul în Marea Britanie- este cumpărat în $. Dolarul făcând același echilavent pe litru mai scump. Transportatorii de marfă și curierii din Marea Britanie trebuie să facă totul posibil pentru a ține cheltuilele făcute în afara graniței la minim pentru a evita această schimbare bruscă a valutei. Luați în considerare să faceți plinul înainte să intrați în Marea Britanie. Mai mult ca sigur va fii mai ieftin.

Dacă aveți întrebări despre ce efecte va avea Brexit asupra transportatorilor și curierilor, trimiteți-ne un e-mail.

29 Iulie 2016

Caută si Rezervă

Mie, 23 Mai 2018
Joi, 24 Mai 2018
Aveţi nevoie de ajutor?