Tranziție în Regatul Unit - Cerințele Operatorilor pas cu pas

ACTUALIZĂRI DE CĂLĂTORIE IMPORTANTE

  • UK - Modificări privind testarea înaintea călătoriilor în Franța. Află mai multe
  • PENTRU ULTIMELE SFATURI DE COVID19 DESPRE CĂLĂTORIILE ÎN STRĂINĂTATE VIZITAȚI SITE-UL GOV.UK ȘI SELECTAȚI ȚARA DE DESTINAȚIE

Din Ianuarie 2021, următoarele noi cerințe vor trebui să fie finalizate pentru a asigura că transportul dvs. va putea continua să circule pe rutele UE către și din Marea Britanie.

customs

PASUL 1

Completați declarațiile vamale relevante de import și export sau asigurați-vă că clientul dvs. a făcut acest lucru.

Partenerul nostru de vămuire CustomsLink vă poate ajuta.

ssd hauliers

PASUL 2

Trimiteți o Declarație de Siguranță și Securitate. ACEASTA ESTE RESPONSABILITATEA TRANSPORTATORULUI.

CustomsLink vă va ajuta - Aflați mai multe

GMR

PASUL 3

Cu cel puțin 2 ore înainte de expedierea mărfurilor, asigurați-vă că toate numerele de referință relevante au fost combinate într-un singur Permis de Port (Port Pass). De exemplu, Marea Britanie (GB) - GVMS, FR - SI BREXIT, ES - Teleport II. Fără Permisul de Port corect, NU va fi permisă intrarea în port.

Partenerul nostru de vămuire CustomsLink vă poate ajuta, și în acest sens.

KAP

PASUL 4

UPDATE 20/04/2021

"The following services closed on 20 April 2021:

  • Apply for a Kent Access Permit (KAP)
  • Check an HGV is ready to cross the border

You do not need a KAP to enter Kent."

gov.uk/check-hgv-border


Dacă sunteți cu un HGV de peste 7,5 tone și părăsiți Marea Britanie prin Eurotunnel sau portul Dover,, completați chestionarul „Verificați dacă un HGV este pregătit să treacă frontiera”. După completarea cu succes, vi se va elibera un Permis de Acces Kent (KAP). Dacă nu aplicați pentru un KAP puteți fi amendat cu 300 GBP sau vă poate fi respinsă trecerea.

Freightlink va furniza, de asemenea, un serviciu KAP.

check-in

PASUL 5

Șoferul trebuie să aibă aceste numere de referință la check-in -

  • Dacă Tranzitați (TAD) sau Exportați MRN și în cazul GB către UE-GVMS Permis de Port (dacă tranzitați sau intați în Irlanda de Nord) + Permis de Port UE
  • Dacă Tranzitați (TAD) sau Exportați MRN și în cazul UE către GB – UE Permis de Port + GVMS Permis de Port (dacă tranzitați sau intrați în Irlanda de Nord)

Vă rugăm să acordați mult timp suplimentar pentru procesul de check-in. Șoferilor NU li se va permite accesul în terminal dacă nu au numerele de referință.

customs status

PASUL 6

În timp ce vă aflați la bordul feribotului sau al trenului, obțineți statutul vamal relevant. Căutați indicatorul verde sau portocaliu la debarcare sau urmați instrucțiunile vamale. Urmați banda corectă la plecare.

Vă rugăm să rețineți - Vehiculele care transportă animale sau plante sunt supuse controalelor sanitare sau fitosanitare. Este posibil să aveți pași suplimentari de parcurs.

CERINȚE SPECIFICE OPERATORILOR DE FERIBOT

Se aplică cerințe suplimentare pentru următorii operatori. Faceți clic pe numele operatorului pentru informații detaliate.

Eurotunnel Freight logoThe driver will need to present his documents for scanning at the Pit Stop. In France the Pit Stop is situated prior to check in; in the UK it is located after.

Documents required -

  • GB to EU - TAD / Export document MRN + Ports Pass GVMS (if Transit) SI Brexit
  • EU to GB - TAD / Export document MRN + Ports Pass SI Brexit + GVMS (if Transit)

Eurotunnel VPYou will need to submit your GMR and Envelope Codes (SI Brexit) to Freightlink at least one hour prior to arrival at the terminal in order to be permitted access.

You will also need to supply a driver’s mobile number at the time of booking. The driver will then be sent an SMS message detailing if his customs status is Green or Orange. The driver must then follow the appropriate signs upon exit.

Stena Line logoIt will be mandatory for both Dutch export and import documents to be pre-notified via the Portbase service. This might be done by CustomsLink or your customer. However, if that has not been done, the driver will be unable to access the terminal.

Additional customs information relating to the Safety & Security Declarations must be submitted to Freightlink prior to check in.

Stena Line logoBrexit Procedures Irish Sea - Detailed Version (PDF) - this explains each part of the process in more depth.

At the port of Holyhead, ATA Carnet have to be stamped by the local customs agency to validate bookings to get on a ferry.

P&O Ferries logo

For crossings to and from Rotterdam it will be mandatory for both Dutch export and import documents to be pre-notified via the Portbase service.

For crossings to and from Zeebrugge it will be mandatory for both Belgian export and import documents to be pre-notified via the RX Seaport service.

This might be done by your Customs agent or your customer, however, if that has not been done, the driver will be unable to access the terminal.

Additional customs and consignment information relating to the Safety & Security Declarations must be submitted to Freightlink prior to check in.

CLdN logo

For crossings to and from Rotterdam it will be mandatory for both Dutch export and import documents to be pre-notified via the Portbase service.

For crossings to and from Zeebrugge it will be mandatory for both Belgian export and import documents to be pre-notified via the RX Seaport service.

This might be done by your Customs agent or your customer, however, if that has not been done, the driver will be unable to access the terminal.

Additional customs and consignment information relating to the Safety & Security Declarations must be submitted to Freightlink prior to check in.

DFDS logoIt will be mandatory for Dutch, Swedish and Danish export and import documents be pre-notified via the Portbase service. This might be done by your Customs agent or your customer, however, if that has not been done, the driver will be unable to access the terminal.

Additional customs and consignment information relating to the Safety & Security Declarations must be submitted to Freightlink prior to check in.

SeatruckDublin to Heysham or Liverpool

From 1 January an Irish Export declaration will be required but no separate safety and security declaration. You will need a valid PBN at check-in in Dublin

From 1 July a GB Import Declaration and GB S&S will be required in addition to the Irish Export Doc. From 1 July you will need to provide both a valid PBN and valid GMR at check-in in Dublin

Warrenpoint to Heysham or Liverpool

Nothing is required going from NI to GB. All traffic will have unfettered access with no customs, paperwork or references required at check-in in Warrenpoint. Traffic will move as it does now

Liverpool or Heysham to Dublin

From 1 January an Irish Import declaration will be required and an Irish safety and security declaration. You will need a valid PBN at check-in in Liverpool.

From 1 July a GB Export Declaration will be required in addition to the Irish Import and S&S declaration . From 1 July you will need to provide both a valid PBN and valid GMR at check-in in Liverpool

Heysham to Warrenpoint

From 1 Jan a NI Import Declaration and NI safety and security declaration will need to be completed. You will need a valid GMR at check-in in Heysham